ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ 2018: ΤΟ DIY «ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ» ΣΕ HOME IMPROVEMENT

Τα αποτελέσματα της μοναδικής καταναλωτικής έρευνας, που διεξάγεται στην Ελλάδα για την αγορά του DIY & Home Improvement είναι αποκαλυπτικά για τους τρόπους με τους οποίους το ελληνικό DIY «μεταμορφώνεται» και αντιστέκεται στην κρίση.

Τη μελέτη διενήργησε σε 350 άνδρες και γυναίκες (ηλικίας 18-65) από όλη την Ελλάδα η εταιρεία «The Research Hive» και παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του 10ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement, που διεξήχθη στις 29 Νοεμβρίου, παρουσία 210 εκπροσώπων από 70 ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις εργαλείων, χρωμάτων και δομικών υλικών.

Τα συμπεράσματά της κατέδειξαν ότι το DIY στην Ελλάδα μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε Home Improvement. Κάτι που με απλά λόγια αναδεικνύει την επιθυμία των Ελλήνων να διαμορφώσουν την κατοικία τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, ως το κύριο κίνητρο για την υλοποίηση οποιοδήποτε project. Ακόμα και αν δε το κάνουν μόνοι τους (DIY), αλλά βάλουν κάποιον άλλον να το κάνει γι αυτούς (Do It For me- DIFM). Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, πως το Home Improvement ξεπέρασε την αποκατάσταση φθορών στις απαντήσεις για τους λόγους μιας ανακαίνισης. Ένα ακόμη ενθαρρυντικό στοιχείο που αναδύεται από την έρευνα είναι η σημαντική άνοδος του ποσοστού των νέων DIYers (ηλικίας 18-34) από 34% (το 2015) σε 45%.

Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη διάθεση του Έλληνα DIYer να καταναλώσει συνετά, εγκαταλείποντας «τύψεις» και παθητικότητα, έφεραν και τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της οικοδομής. Έτσι, σύμφωνα με την έρευνα τους τελευταίους 12 μήνες: το 55% ανακαίνισαν, το 37% αγόρασαν νέα έπιπλα ή άλλαξαν διακόσμηση, το 32% αγόρασαν ηλεκτρικές συσκευές, το 11% μετακόμισαν και το 4% αγόρασαν / έχτισαν νέο σπίτι. Το ακόμη εντυπωσιακότερο είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία (43%) όσων προέβησαν σε μια ανακαίνιση, προχώρησαν σε ολική ανακαίνιση του σπιτιού τους.

Ακόμη, η ψυχολογική ανάταση στο περιβάλλον του σπιτιού είναι επιτακτική ανάγκη για τους καταναλωτές και μία μεγάλη ευκαιρία για το soft DIY. Κι εδώ οι νέοι (18-34) δήλωσαν πιο δραστήριοι στα πιο διακοσμητικά projects, με τις μεγαλύτερες ηλικίες να προτιμούν εργασίες στον κήπο και πιο τεχνικά εγχειρήματα.

Στον αμιγή πυρήνα του DIY η έρευνα κατέδειξε μια τάση μεταποίησης παλιών αντικείμενων (upcycling), ενώ το βάψιμο παραμένει σταθερή αξία και οι ξυλοεργασίες βρίσκονται σε άνοδο.

Κάποια ακόμη, πολύ σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι οι καταναλωτές έχουν αναγάγει σε επιστήμη την προετοιμασία κάθε αγοράς με εξονυχιστική έρευνα (online & offline) να προηγείται. Πάντως, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, στο κριτήριο του καταναλωτή προηγείται το shopping experience (45%) και έπεται η τιμή (26%). Στις αναδυόμενες τάσεις, η εξοικονόμηση ενέργειας γίνεται αναγκαιότητα (57% μ.ο. και 65% στους 18-34 ετών), ενώ εντυπωσιακή νέα είσοδο πραγματοποιεί το smart home (20% μ.ο. και 31% στους 18-34 ετών).




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ