Η επανατοποθέτηση της στρατηγικής των retailers στο κυνήγι του καταναλωτή και στο πλαίσιο αγορών που εκείνος ορίζει, σε συνδυασμό με τη μετάβαση από το brand ταυτότητας στο brand εμπειρίας, το πολυκαναλικό επιχειρηματικό μοντέλο και τη γενιά Ζ, η οποία αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά βρέθηκαν στο επίκεντρο της παρουσίασης που πραγματοποίησε η Γενική Διευθύντρια Ελλάδας, Ισραήλ & Κύπρου της Stanley Black and Decker, Μαριέλα Τόμας, στο 10ο Συνέδριο DIY & Home Improvement.
Στην εισήγησή της με τίτλο: «Vending technology: Νέα εποχή στο λιανεμπόριο», η κα. Τόμας αναφέρθηκε στο customization, όχι για τον καταναλωτή αλλά για το προϊόν. Έφερε ως παράδειγμα τη BMW, τη Nike αλλά και την επόμενη επανάσταση που προβλέπει σε 2-3 χρόνια με το 3d printing, που θεωρεί ότι θα επηρεάσει πολύ το retail.
Με τα 2/3 του πληθυσμού ηλικίας 65-74 να χρησιμοποιούν κάποιο τεχνολογικό gadget είναι φανερό ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να κλείσουν τα μάτια στην τεχνολογία, όπως σχολίασε η κα. Τόμας. Αναφέρθηκε, επίσης, στις νέες εμπορικές τάσεις, με τις βιομηχανίες να παρακολουθούν πού πάει ο καταναλωτής για να αγοράσει προϊόντα, υιοθετώντας μια μετάβαση από απλούς προμηθευτές σε παροχείς υπηρεσιών – και μάλιστα προσωποποιημένων.
Όπως σημείωσε, ο πελάτης σήμερα θέλει αξία, δηλαδή το καλύτερο σε ποιότητα προϊόν σε μία τιμή που μπορεί να πληρώσει. Το e-shop είναι ο προθάλαμος και πρέπει να είσαι καλός σ’ αυτό για να προσελκύσεις τον καταναλωτή και στο φυσικό κατάστημα. Αναφερόμενη στη γενιά Ζ τόνισε πως είναι η γενιά που θα αλλάξει άρδην τα δεδομένα στην αγορά και την κοινωνία.
Για τη μετάβαση από το brand ταυτότητας στο brand εμπειρίας η κα. Τόμας σημείωσε ότι είναι σημαντική η δημιουργία υπηρεσιών που θα προσωποποιούν το προϊόν στα μάτια του καταναλωτή και θα αναδεικνύουν την εμπειρία του.