Ο κόσμος άλλαξε το 2020: καταναλωτικές συνήθειες και επιχειρηματικές δραστηριότητες μεταμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας. Σε αυτήν την ευμετάβλητη περίοδο που διανύουμε, είναι επιτακτική ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα σε αυτά που χρειάζονται οι καταναλωτές. Αναγνωρίζοντας εγκαίρως αυτές τις τάσεις, τα brands θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν προϊόντα και υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται στις επιθυμίες του κοινού. Η έκθεση του Euromonitor International αποκάλυψε τις πιο επιδραστικές τάσεις που θα καθορίσουν την καταναλωτική συμπεριφορά το 2021.
Φροντίδα για ένα καλύτερο μέλλον
Το 2020, 50% των επαγγελματιών πίστευαν ότι η εταιρεία τους όφειλε να καθοδηγείται αποκλειστικά από τους οικονομικούς της στόχους. Πλέον αναμένεται ότι οι επιχειρήσεις θα ενδιαφερθούν και για άλλα πράγματα πέρα από τα έσοδα και θα δώσουν προτεραιότητα στο τρίπτυχο «άνθρωπος, πλανήτης, βιωσιμότητα».
Επιθυμία για ανέσεις
Η πανδημία περιόρισε τις παρορμητικές κινήσεις και οι επισκέψεις είναι τώρα προγραμματισμένες εκ των προτέρων. Οι άνθρωποι επιθυμούν την επιστροφή στις ανέσεις που υπήρχαν προ πανδημίας. Η ολοκληρωμένη εμπειρία θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις αγορών.
Outdoor και κήπος
Οι καταναλωτές στρέφονται προς την ύπαιθρο για δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και αναψυχή. Περνώντας περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους δημιουργείται η αίσθηση ιδιωτικότητας και απομάκρυνσης από τα πλήθη. Οι υπαίθριοι χώροι θα αποκτήσουν ουσιαστική σημασία.
Phygital πραγματικότητα
Ο φυσικός (physical) και ο εικονικός (virtual) κόσμος συγχωνεύονται για να διατηρήσουν τους ανθρώπους δικτυωμένους με το εξωτερικό περιβάλλον (phygital). Τα εικονικά εργαλεία ενσωματώνονται στις επιχειρηματικές διαδικασίες. Η ενσωμάτωση εικονικών διαδικασιών σε φυσικές τοποθεσίες αποτελεί επιτακτική ανάγκη προκειμένου οι καταναλωτές να νιώσουν ασφαλείς κατά την επιστροφή τους σε φυσικούς καταστήματα.
Παιχνίδι με τον χρόνο
Το 51% των καταναλωτών επιλέγει τον «χρόνο για τον εαυτό τους» ως μία από τις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες του 2021. Η ευελιξία παρέχει περισσότερο χρόνο, όμως η βέλτιστη αξιοποίηση αυτού του χρόνου μπορεί να παρουσιάσει δυσκολίες. Συνεπώς, θα αναδυθεί μια κουλτούρα 24ωρης εξυπηρέτησης.
Η ώρα του «εγώ»
Οι καταναλωτές έχουν κουραστεί. Η δυσπιστία στην ηγεσία έχει γίνει κανόνας. Η πόλωση και η παραπληροφόρηση προκαλούν κρίση εμπιστοσύνης. Έχοντας ταλαιπωρηθεί στο να βάζουν ανιδιοτελώς σε προτεραιότητα το συνολικό καλό, «επαναστατούν» και τοποθετούν τις δικές τους ανάγκες και επιθυμίες πάνω απ’ όλα.
Εμμονή με την ασφάλεια
Η ασφάλεια είναι η νέα τάση ευεξίας. Ο φόβος μόλυνσης και η αυξημένη ευαισθητοποίηση για την υγεία οδηγούν σε ζήτηση για προϊόντα υγιεινής και ανέπαφες λύσεις.
Ανακατατάξεις και ψυχικές επιδράσεις
Τον τελευταίο χρόνο, η κατάθλιψη και η ψυχική υγεία είχαν μέτριο έως σοβαρό αντίκτυπο στην καθημερινότητα του 73% των καταναλωτών παγκοσμίως. Οι άνθρωποι επαναπροσδιορίζουν τις προτεραιότητες και τους συσχετισμούς στην επιδίωξη μιας πιο ασφαλούς, ισορροπημένης και γεμάτης ζωής.
Σκεπτόμενοι οικονόμοι
Οι άνθρωποι είναι προσεκτικοί και λιτοί. Στις αρχές του 2020, το 49% των καταναλωτών εκδήλωναν την πρόθεση να αποταμιεύσουν περισσότερα χρήματα τους επόμενους 12 μήνες. Το 2021, η προτεραιότητα θα δοθεί σε προϊόντα προστιθέμενης αξίας και σε προϊόντα που σχετίζονται με την υγεία.
Εργασία σε νέους χώρους
Το 2020, η έννοια «γραφείο» απέκτησε νέο νόημα. Η εργασία από το σπίτι είχε σημαντική επίδραση στην καθημερινότητα, από τις επιλογές ρούχων και τις δαπάνες για την τεχνολογία, μέχρι τις διατροφικές συνήθειες. Το παραδοσιακό γραφείο θα επαναπροσδιοριστεί.