Όπως αποκάλυψε στο 14ο Συνέδριο DIY & Home Improvement ο trend analyst και consumer psychologist Herman Konings, ο δείκτης διαταραχής (disruption index) στην παγκόσμια αγορά αυξήθηκε κατά 200% τα τελευταία 6 χρόνια. Πριν από αυτό, την περίοδο 2011-2016 ο συγκεκριμένος δείκτης ήταν στο 4%. Από μόνο του, αυτό το στοιχείο δείχνει τον ρυθμό αλλαγής που ζούμε.
Είναι ζωτικής σημασίας να δούμε την τρέχουσα κατάσταση «πολλαπλών κρίσεων» που όλοι βιώνουμε ως μια περίοδο «πολλαπλών ευκαιριών». Οι εταιρείες που είναι ευέλικτες, ανθεκτικές και προσαρμοστικές είναι αυτές που μπορούν να μετατρέψουν την πρόκληση σε ευκαιρία.
Τα κυρίαρχα ζητούμενα για να το πετύχουν παρουσιάστηκαν διεξοδικά από τους ομιλητές του 14ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement, που διοργάνωσε η Karydakis Media.
Η πελατοκεντρική σκέψη και νοοτροπία: Tα data από μόνα τους δεν αρκούν για την πελατοκεντρικότητα. Η αλλαγή πρέπει να διαπεράσει ολόκληρη την εταιρεία και σε όλα τα επίπεδα.
Η αξιοποίηση της συνεχιζόμενης τεχνολογικής επανάστασης: Oi νέες, έξυπνες τάσεις στο λιανικό εμπόριο, όπως η εξηγήσιμη τεχνητή νοημοσύνη (explainable AI), το Διαδίκτυο της Συμπεριφοράς (Internet of Behaviors), το Generative AI & Speech Analytics, το Web3 και η ρομποτική.
H σημασία της αυθεντικής tech free εμπειρίας πελάτη: Oι καταναλωτές αρχίζουν να δυσανασχετούν από την ασφυκτικά αυξανόμενη δύναμη των αλγορίθμων και αποζητούν μια πιο «συνειδητή και αυθεντική» σχέση αλληλεπίδρασης με τους εμπόρους. Έτσι, ενώ η τεχνολογία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών και των λειτουργιών, είναι εξίσου σημαντικό για τους λιανοπωλητές να ισορροπούν αυτές τις εξελίξεις και με ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις.
Η αναζήτηση, δημιουργία και «ξεκλείδωμα» ταλέντων: Δεν είναι μυστικό ότι τα εργασιακά ταλέντα γίνονται όλο και πιο δύσκολο να βρεθουν και να διατηρηθούν σε μια εταιρεία. Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης και με κίνητρα ομάδας μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Η προσέγγιση του τελικού καταναλωτή: Χρειάζεται διαδικασίες και εργαλεία και ένα από τα σημαντικότερα είναι ο σχεδιασμός και ανάπτυξη προϊόντων και λύσεων που όχι απλά θα ικανοποιούν τις προσδοκίες και τις ανάγκες των καταναλωτών, αλλά δημιουργούν και νέες, προβλέποντας τη συμπεριφορά τους.
Ο ρόλος της βιωσιμότητας: Η ζήτηση για δράση στον τομέα της βιωσιμότητας προέρχεται τόσο από τους επενδυτές όσο και από τους τελικούς καταναλωτές. Οι εταιρείες που δεν καλύπτουν αυτές τις ανάγκες είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσουν προβλήματα.